Thursday, January 28, 2016

CLASS RESEARCH PROJECT

Dominican Republic celebrates Independence day every February 27. To help you continue to research, here are the 6 cities in D.R that our class is researching. MAKE SURE TO use only the links in our class blog for your research as they have been approved by Ms. Prieto. 

Research:
1) General Facts about the Dominican Republic
a) history
b) Climate
c) Main language

2) Facts about specific city of research
Why should people visit it?

a) Geography: Where is it located in the map of the Dominican Republic? How can tourist get there?

b) Fun facts about the city in _______________
** List of 5 tourist attractions in the city. 
Cities of Research:
1) Santo Domingo
2) Punta Cana
3) Puerto Plata 
4) Santiago de los Caballeros 
5) La Romana 
6) La Vega



Santo Domingo 





     Punta Cana               



Santiago de los Caballeros


 
  
   
     La Romana 


   

    

La Vega 


 

Monday, January 18, 2016

QUE VIVA LA REPUBLICA DOMINICANA!




During Social Studies you will be learning more about the Dominican Republic, a country rich in culture and traditions. You will do research, to create brochures to teach people in our school about the country. Your job will be to convince people to travel to the destination that will pick (randomly). 

Durante Estudios Sociales estarás aprendiendo sobre la Republica Dominicana, un país rico en cultura y tradiciones. Harás una investigación, y crearas un folleto donde le enseñas a las personas de nuestra escuela sobre el país. Tu trabajo sera convencer a las personas a viajar al destino que escogeras (al azar). 







Tourism videos:

http://www.travelchannel.com/destinations/dominican-republic/santo-domingo/video/best-of-the-dominican-republic

http://www.godominicanrepublic.com/about-dr/

http://www.domrep.org/kids.html

http://www.godominicanrepublic.com/wp-content/uploads/2013/12/dr-fun-facts-.pdf


http://travel.nationalgeographic.com/travel/countries/dominican-republic-facts/

https://www.amstardmc.com/pages/dominican_republic_interesting_facts.html

http://www.britannica.com/place/Dominican-Republic






Sunday, January 10, 2016

Cesar Chavez







 When it comes to finding courage, Cesar Chavez was a leader. He worked to help farm workers and strongly believed in peaceful protest as a way to be heard. During reading you will be learning about this leader and his strong courage. 


Cuando se trata de valentia, Cesar Chavez fue un líder. El trabajo para ayudar a los trabajadores de los campos y creía firmemente en las protestas pacificas como manera de ser oido. Durante lectura estaras aprendiendo sobre su liderazgo y valentía. 






Vocabulary words/ Palabras de vocabulario

* Peaceful Protest / protesta pacifica
* Boycott/ boicot
* Strike/ huelga 
* Migrant worker/ trabajadores inmigrantes 
* Worker's union/ Union del trabajador 
* United Farm Worker Union/ Union de trabajadores campesinos 






http://www.ufw.org/_page.php?menu=research&inc=history/07.html

http://www.ducksters.com/biography/cesar_chavez.php

https://www.brainpop.com/socialstudies/famoushistoricalfigures/cesarchavez/

https://www.youtube.com/watch?v=bYPd9OCYv6U

https://vimeo.com/3779572

Tuesday, December 15, 2015

We are wild about decimals!

Adding and Subtracting Decimals / Suma y resta de decimales:


* In class we have been learning about decimals, and their place value. Now we have begun to add and subtract decimals. When it comes to decimals you can find them when going shopping (money), distances, weight, and many other ways. It is important that you relate decimals to real life in order to understand it more, the easiest way is to relate it to money. 

 * En clase estamos aprendiendo sobre los decimales y sus valores posicionales. Ahora hemos comenzado a sumar y restar 
decimales. Puedes encontrar decimales al ir de compras (dinero), en distancias, peso, y en muchos otros lugares. Es importante relacionar los decimales a la vida real para poder aprender y captar el concepto, de esta manera sera mucho mas fácil para ti. 


http://www.math-play.com/decimal-math-games.html
http://www.math-play.com/money-game-2/Money-Game.html

http://mrnussbaum.com/decimals_games/

http://www.abcya.com/money_bingo.htm


Thursday, December 3, 2015

Los bosques tropicales / Rainforest





En ciencias hemos estado aprendiendo sobre los distintos ecosistemas. Un ecosistema esta compuesto por seres vivos y seres no vivos, o muerto. En el los seres viven y comparten un mismo habitat.

Los bosques tropicales (Rainforest) son uno de los distintos ecositemas que existen. Los bosques tropicales son caracterizados por su clima caluroso y humedo durante todo el ano. Ellos estan hubicados en la zonas cercas a la linea del ecuador. Es por esto que el clima es usualmente es humedo y lluvioso. En los bosques lluviosos viven distintos seres vivos y no vivos que comparten el mismo habitat.

Apesar de todo los beneficios de los bosques tropicales, las personas estan danandolos para su propio beneficio.

*** Haras una investigacion usando el computador, y libros para comprender cuales son los problemas que estan causando las personas en los bosques tropicales y como podemos ayudar a proteger este ecosistema que tanto nos da. **

1) Cual es la importancia de los bosques tropicales?
2) Como los humanos estan danando los bosques tropicales?
3) Que podemos hacer para salvar (proteger) a los bosques tropicales?

http://es.mongabay.com/rainforests/0201.htm

http://www.jmarcano.com/bosques/important/biodiverso.html

http://wwf.panda.org/es/nuestro_trabajo/iniciativas_globales/amazonia/acerca_de_la_amazonia/_por_que_es_importante_el_bosque_tropical_amazonico_/

https://esp.brainpop.com/ciencia/el_sistema_terrestre/selvas_tropicales/preview.weml

https://esp.brainpop.com//mx/ciencia/el_sistema_terrestre/selvas_tropicales/baul/
https://esp.brainpop.com//mx/ciencia/el_sistema_terrestre/selvas_tropicales/baul/

Sunday, November 29, 2015

Facts vs. Opinion


















During writing we are learning about facts vs. opinions. 

Facts= A statement that can be proven to be true. 

Opinion= Someone's thoughts about something usually begin with "I think", "I believe", etc. but cannot be proven to be true. 






Let's test your knowledge:






What were the facts from the statements above? 
What were the opinions from the statements above? 


Now practice your knowledge of facts and opinions in the following games:

http://pbskids.org/arthur/games/factsopinions/


http://www2.smarttutor.com/player/swf/RC_Fact_and_Opinion_L2_V1_T1a.swf

https://www.brainpop.com/english/writing/factandopinion/

Sunday, November 8, 2015

New York

In class we have learned about the United States geography. Now, we are focusing on the state in which we live in, NEW YORK!! As you know, NY is one of the 50 states of the U.S, and is located northeast of the country. You will do research to continue learning about the 2 locations you picked in class where you will like to visit one day. Some ideas were: Empire state building , Statue of Liberty, Freedom Tower and Twin Tower memorial, Central Park, and many more in New York City. Some students were also interested in visiting locations in New York State like Niagara Falls, Bear Mountain, Seven Lakes, Albany, etc. Now, get your hands on your two locations of interest by researching as much as you can... 


En clase hemos aprendido sobre la geografia de los Estados Unidos. Ahora nos estamos enfocando en el estado donde vivimos, NUEVA YORK! Como sabes, NY es uno de los 50 estados de E.U, y esta localizado al noreste del país. Tendrás que hacer una investigación  para continuar aprendiendo sobre los 2 lugares que escogiste en clase que te gustaría visitar algún dia. Algunas ideas fueron; El empire state building, la estatua de la libertad, la torre de la libertad y memorial de las torres gemelas, el parque central, y muchos mas en la ciudad de NY. Algunos estudiantes también dijeron que les gustaría conocer otros lugares que no están en la ciudad, sino que en el estado de Nueva  York. Algunas ideas fueron; Las cataratas del niagara, la montaña del oso, los siete lagos, Albany, etc. Ahora, manos a la obra para continuar aprendiendo sobre tu investigación! 




http://www.iloveny.com

http://www.nycgo.com/allattractions

http://assembly.state.ny.us/kids/

http://www.virtualnyctour.com/index.php

http://www.virtualnyctour.com/index.php